ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
Изберете три
задачи и изпълнете всяка от тях в рамките на 1 страница. Над всеки текст
поставете условието на задачата, която изпълнявате, а под текста напишете трите
си имена.
1. Прочетете
списъка на темите, включени в анотацията и обсъждани в настоящия курс.
Номерирайте темите по степен на полезност за собствената Ви преподавателска
дейнност (като с № 1 означите най-високата степен). Представете в свързан текст
аргументи в подкрепа на съответното подреждане.
2. Преценете
какво е настоящото Ви равнище на информираност по въпросите на Приложната
лингвистика и го сравнете с равнището преди започването на курса. Коментирайте
приликите и разликите между двете равнища (с конкретни примери).
3. Припомнете
си някой проблем, който е възникнал неочаквано по време на работа. Опишете
реакцията си и резултата от нея. Коментирайте възможността да предприемете
изследване в действие (action research) за
разрешаване на подобни проблеми.
4. Поддържниците
на Универсалната граматика вярват, че езиковата ни способност е вродена, докато
поддържниците на Функционалната граматика вярват, че появата на езика се дължи
на нуждата ни от комуникация. Кое от двете становища подкрепяте и защо.
5. Прегледайте
препоръките в компендиума на Л. Грозданова и изберете една от тях, която
считате за важна. Коментирайте я от гледна точка на собствения си опит и я
доразвийте с конкретни предложения.
6. Напишете
предложение, адресирано до Катедрата, за включване на курс по Приложна
лингвистика в учебния план. Аргументирайте се.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.